SEM - Search Engine Marketing

(Google AdWords, Bing, Seznam, Yandex osv.)

VELUX varemærket som søgeord

Forhandlere, der sælger og markedsfører kompatible produkter, har tilladelse fra Google til at købe VELUX varemærket som søgeord i alle søgemaskiner for at generere trafik til deres butikker og hjemmesider.

Forhandlere har ikke tilladelse til at bruge VELUX søgeord til at generere trafik til destinationssider, der udelukkende sælger eller markedsfører ikke-kompatible produkter.
 

VELUX varemærket i annoncetekster

Forhandlere, der markedsfører og sælger både VELUX produkter og kompatible produkter, har tilladelse til at bruge VELUX varemærket i den annoncerede webadresse i deres annoncetekster, hvis deres annoncetekster genererer trafik til destinationssider, der udelukkende viser VELUX produkter. Forhandlere har ikke tilladelse til at bruge VELUX varemærket i overskriften eller i beskrivelseslinjerne i deres annoncetekster.

Forhandlere, der markedsfører og sælger både VELUX produkter og kompatible produkter, har ikke tilladelse til at bruge VELUX varemærket i den annoncerede webadresse i deres annoncetekster til at generere trafik til destinationssider, der viser andet end originale VELUX produkter.

Forhandlere, der udelukkende markedsfører og sælger konkurrerende produkter, har ikke tilladelse til på nogen måde at bruge VELUX varemærket i deres annoncerede webadresser.

VELUX Gruppen og Google tolererer ikke tekstmanipulation, f.eks. "VELUXpersienner", for at gøre det muligt at bruge VELUX varemærket i annoncetekster. VELUX Gruppen registrerer alle eventuelle overtrædelser og indrapporterer dem til Google.

VELUX varemærket i annoncetekster

Forhandlere, der markedsfører og sælger både VELUX produkter og konkurrerende produkter, bør altid angive produkternes stykpris, f.eks. "persienner til ovenlysvinduer fra 30 €".

Forhandlere af kompatible produkter bør aldrig beskrive et tilbud på det kompatible produkt, som om det er et tilbud på det originale VELUX produkt, f.eks. "Spar xx % på persienner til ovenlysvinduer". VELUX produktet må ikke blive sammenlignet med en kompatibel persienne fra et konkurrerende brand. En rabat må kun angives som en rabat på selve produktet.

Google Shopping (PLA)

VELUX varemærket som søgeord

Forhandlere, der sælger og markedsfører konkurrerende produkter, har tilladelse fra Google til at købe VELUX varemærket som søgeord i alle søgemaskiner for at generere trafik til deres butikker og hjemmesider.

Tekst i Google Shopping

VELUX Gruppen tillader ikke, at forhandlere af kompatible produkter bruger VELUX varemærket i Google Shopping-tekster, f.eks. "VELUX persienner". I stedet anbefaler vi, at forhandlere bruger en generisk betegnelse som "persienner til ovenlysvinduer", når de vil generere trafik til destinationssider, der udelukkende sælger konkurrerende produkter.

Billeder i Google Shopping

Originale VELUX billeder må ikke anvendes til at markedsføre og sælge konkurrerende produkter i Google Shopping.

SEO

Sidetitler, metabeskrivelser, overskrifter, ALT-tags til billeder og linkgenerering

Forhandlere, der markedsfører og sælger kompatible produkter, må ikke bruge VELUX varemærket, f.eks. "VELUX ovenlysvinduer", "VELUX vinduer" eller "VELUX persienner", i sidetitler, overskrifter, metabeskrivelser og ALT-tags til billeder, hvis formålet er at linke til sider, der markedsfører og sælger konkurrerende produkter.

Forhandlere må ikke bruge VELUX varemærket til linkgenerering til sider, der sælger eller markedsfører konkurrerende produkter.

Rabat og priser

Forhandlere af konkurrerende produkter skal altid angive stykprisen for produkterne, f.eks. "persienner til ovenlysvinduer fra 30 €".

Forhandlere af konkurrerende produkter bør aldrig angive en rabat på et kompatibelt produkt, som om rabatten gjaldt det originale VELUX produkt, f.eks. "Spar xx % på persienner til ovenlysvinduer". Eftersom de to produkter ikke kan sammenlignes, tolereres dette ikke. En rabat må kun angives som en rabat på selve produktet.