Øg salget

Stærk brandkommunikation leverer reelle resultater

Flere undersøgelser viser, at en stærk, ensartet kommunikationsstrategi kan være afgørende i forhold til at forsvare sin position på markedet og tiltrække nye kunder. Når vi alle følger det samme spor – bruger det samme layout, anvender de samme billeder og fremhæver de samme budskaber – betyder det, at kunden med tiden vil identificere brandet som en moden og pålidelig partner.

Til højre har vi samlet en liste over resultater, der understøtter tanken om, at stærk branding fører til stærk omsætning.

  • 1. Virksomheden betyder mere end produktet 

    En nylig undersøgelse* af folks villighed til at købe eller tale godt om noget viser, at virksomheder bliver anbefalet 10-12 % mere end deres egentlige produkter. Dette indikerer, at markedsføringskommunikationen skal præsentere virksomhedens brandværdier og designstrategi før produktkategorien.

    * Kilde: The Sustainability Imperative, Nielsen Report, 2015

  • 2. Et godt omdømme øger salgsmulighederne

    En nylig undersøgelse* af sammenhængen mellem en virksomheds omdømme ud fra fire parametre – respekt, tillid, følelse og beundring – og dens salgsmuligheder viser, at salgsmulighederne næsten fordobles, når omdømmevurderingen forbedres fra 70 til 80.

    * Kilde: Reputation Institutes årlige undersøgelse på tværs af 15 lande, 2015

  • 3. Bæredygtighed øger brandværdien

    En ny rapport* viser, at brands, der støtter bæredygtighed, har oplevet en salgsvækst på 4 % i forhold til kun 1 % for det resterende marked. 66 % af forbrugerne siger, at de er villige til at betale mere for brands, der har fokus på bæredygtighed.

    * Kilde: The Sustainability Imperative, Nielsen Report, 2015

  • 4. Et godt omdømme gør en virksomhed mere modstandsdygtig

    Som følge af finanskrisen i 2008 kæmper globale virksomheder stadig med at bevare deres værdi på grund af lavt overskud og langsomt salg. Men de virksomheder, der har formået at forbedre eller bevare deres gode omdømme blandt forbrugerne, er blevet belønnet af investorerne og oplever nu en stigning i værdi på et næsten stagnerende marked.*

    * Kilde: Reputation Institutes årlige undersøgelse på tværs af 15 lande, 2015

Vores erfaring siger os, at brands, hvis formål og produkter tilgodeser dette behov – brands med fokus på bæredygtig levevis – leverer stærkere og hurtigere vækst.

Disse brands tegnede sig for halvdelen af virksomhedens vækst i 2014 og voksede dobbelt så hurtigt som resten af virksomheden.

Paul Polman, CEO Unilever 2015


Nu til det, der virkelig betyder noget: naturligt dagslys, frisk luft og fri energi

Når vi læser tallene og beregner vores overskud, er det vigtigt at huske, hvor al denne værdi kommer fra. VELUX verdenen er baseret på et par enkle men yderst vigtige fordele i hjemmet. Med en VELUX løsning bliver hjemmet lysere og dejligere at være i samt sundere og mere energieffektivt. Med vores løsning bliver det kunstige lys udskiftet med naturligt dagslys, og der kommer frisk, ren luft ind i alle husets rum. Dette giver gratis solvarme i den kolde årstid og naturlig afkøling i den varme. Desuden forbedrer den hele bygningens energiprofil, takket være avanceret ThermoThechnology™ og vinduesruder med højisolering.