Følg retningslinjerne

7 trin til ensartet VELUX kommunikation

Det er meget nemt at komme på afveje med online markedsføring. Internettet giver os så mange muligheder, og uden vejledning kan slutresultatet blive ret tilfældigt.

I dette afsnit får du hjælp til at undgå de mest almindelige faldgruber i din virksomheds VELUX kommunikation. Ved at følge disse 7 trin hjælper du os med at beskytte VELUX brandets integritet, og samtidig kan du selv drage fordel af de større salgsmuligheder, der følger med et stærkt brand.

1. Beskyt VELUX brandet på din hjemmeside



Din hjemmeside skal altid bevare sin egen, unikke stil og karakter. Enhver markedsføring af VELUX skal behandles som et separat, distinkt element i overensstemmelse med de godkendte VELUX designretningslinjer.



Din hjemmeside må aldrig overtage de grundlæggende VELUX designegenskaber og behandle dem som en del af dit eget virksomhedsdesign.

 

2. Brug VELUX logoet korrekt



VELUX logoet er et unikt og fast brandingelement. Logoet består af hvid tekst på en rød baggrund med et registreret varemærke-symbol. I sort/hvid-medier kan teksten stå skrevet på en sort baggrund. Sørg for altid at bruge en original VELUX logofil til gengivelse af logoet. Spørg dit lokale salgsselskab om downloadmulighederne.



Du må aldrig ændre dimensionerne, beskære logoet, ændre farven eller foretage andre ændringer af logoet.

Vores logo må heller ikke anvendes sammen med konkurrerende brands eller for at angive, at andre produkter er kompatible med VELUX produkter.

3. Undgå VELUX farvepaletten




Din hjemmeside skal bevare din virksomheds unikke farvepalet. Vi opfordrer til, at du bruger originalt VELUX billedmateriale til at præsentere vores produkter.




Brug ikke VELUX farvepaletten i din hjemmesides overordnede design, da dette kan få brugerne til at tro, at din hjemmeside er en del af VELUX Gruppen.

4. Brug af billeder, videoer og illustrationer

Af hensyn til kvaliteten og for at undgå problemer i forhold til copyright må du aldrig kopiere billeder eller illustrationer direkte fra en VELUX hjemmeside og bruge dem til salgsfremmende formål.


5. Vær opmærksom på dit ordvalg

Når du køber VELUX® ovenlysvinduer...

Vi elsker VELUX produkter


VELUX navnet skal behandles som et tillægsord, hvilket vil sige, at det aldrig må stå alene. Vores brandnavn skal altid efterfølges af et navneord, f.eks. VELUX ovenlysvinduer, VELUX produkt eller VELUX Gruppen.

Tilbehør skal betegnes som "tilbehør til ovenlysvinduer".

Bemærk, at VELUX navnet skrives med stort og skal efterfølges af ®, første gang det bliver nævnt i en tekst.

velux

"velux"

Vi elsker VELUX

Undgå at skrive VELUX navnet med små bogstaver eller i anførselstegn. Undgå at bruge navnet uden et efterfølgende navneord.

6. Administrer din online markedsføring

Det kræver stor erfaring med de mest avancerede værktøjer på området at gennemføre effektiv markedsføring på internettet. Hvis du kender alt til søgemaskinemarkedsføring (SEM), søgemaskineoptimering (SEO), markedsføring på sociale medier og promovering via sociale netværk såsom YouTube, Instagram og Twitter, så har du godt styr på online markedsføring.

Men når du også skal håndtere et globalt varemærke som VELUX varemærket, bliver dine markedsføringsaktiviteter meget mere komplicerede at håndtere.

De grundlæggende regler

Kort og godt er det vigtigste, at du kun må bruge VELUX varemærket, når din markedsføring er direkte relateret til de originale VELUX produkter eller produkter, der er kompatible med VELUX ovenlysvinduer. VELUX varemærket må ikke bruges til at generere trafik til sider, der sælger konkurrenters ikke-kompatible produkter.

I dette afsnit beskrives de regler, du skal overholde som VELUX forhandler. Hvis du sælger kompatible og ikke-kompatible produkter, skal du bruge de integrerede links til at få mere at vide om begrænsninger og restriktioner.

I disse retningslinjer vil du opleve, at vi henviser til kompatible og ikke-kompatible produkter. Disse produkter er konkurrerende produkter til VELUX produkterne og er defineret som følger:

Et kompatibelt produkt er et produkt, der er kompatibelt med et VELUX ovenlysvindue.

Et ikke-kompatibelt produkt er et produkt, der ikke passer sammen med og ikke er kompatibelt med et VELUX ovenlysvindue.

7. VELUX varemærket

Vælg et unikt brandnavn eller et varemærke, der får din virksomhed til at skille sig ud blandt dine konkurrenter og måske endda viser dine stærke salgsargumenter som forhandler.

Det er strengt forbudt for enhver forhandler, VELUX forhandler eller nogen anden at registrere rettighederne til VELUX varemærket eller andre varemærker tilhørende VELUX Gruppen i nogen form. Forbuddet omfatter: 

  1. Varemærkeregistrering indeholdende varemærker, der er registreret af VELUX Gruppen. 
  2. Registrering af virksomhedsnavne indeholdende varemærker, der er registreret af VELUX Gruppen, f.eks. VELUX Dealer Ltd. eller VELUX Gardinen GmbH.
  3. Registrering af domæner og e-mailadresser indeholdende varemærker, der er registreret af VELUX Gruppen, f.eks. www.velux-blinds.com, www.velux-bestprice.com eller www.blinds4velux.com.

Som hovedregel må du ikke bruge, hvad der anses for at være VELUX Gruppens immaterielle rettigheder uden skriftligt at anmode VELUX Gruppen om dette.

Enhver overtrædelse af disse retningslinjer kan medføre en skriftlig advarsel fra VELUX Gruppens juridiske afdeling. Hvis du ikke retter op på overtrædelsen inden for to uger, kan VELUX Gruppen stoppe samarbejdet uden forudgående varsel.